Home / Megye / Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság a baleset-megelőzésért

Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság a baleset-megelőzésért

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottságának tanácsai a lefutásos balesetek megelőzése érdekében.

“Legutóbb a megyében a hét elején történt halálos közúti közlekedési baleset Bőny térségében, aminek a feltételezett oka az volt, hogy egy gépjármű vezetője – azért, hogy az utoléréses anyagi káros balesetet elkerülje – jobbra kormányozta a gépkocsiját és lefutott a füves útpadkára. Ettől megijedve a sofőr egy hirtelen mozdulattal balra rántotta a kormányt, így elvesztette uralmát a gépjárműve felett és nekiütközött egy szemből, szabályosan közlekedő tehergépjárműnek. A baleset következtében a személyautó sofőrje olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette.

Fotó: inforabakoz.hu

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága a lefutásos balesetek megelőzése érdekében az alábbiakat tanácsolja:

Fontos, hogy a járművezetők mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelő sebességgel és figyelemmel vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz!
Az ütközések megelőzése érdekében fontos szempont a megszokottnál nagyobb – akár többszörös – követési távolság tartása, hiszen a nedves úton a tapadás csökkenése miatt a féktávolság rendkívüli mértékben megnő.
Mivel a hirtelen fékezés a jármű irányíthatóságát veszélyezteti – hiszen a jobb és baloldali kerekek eltérő tapadású és egyenetlenségű felületen haladnak – ajánlható a csupán gázelvétellel történő lassítás, esetlegesen az olyan volumenű lassító fékezés, amely nem veszélyezteti az irányíthatóságot.
Ha a vezető úgy érzi, hogy nem képes visszanyerni uralmát saját maga reflexei, vagy a jármű irányítása felett, akkor inkább hagyja gurulni a járművet jobb oldali kerekekkel az útpadkán. Az ijedség, a pánik okán ellenőrizetlen fékezés legalább olyan veszélyes, mint a hirtelen kormánymozdulat! A baloldali kerekek fent futnak a szilárd, akár érdesített aszfalton, míg a jobb oldali kerekek minimális vagy nulla tapadással gördülnek a földes, füves, vizes talajon. Egy intenzív fékezés esetén a jármű már ettől is keresztbe fordulhat. Ezen a helyzeten a meglévő ABS sem segít sokat, hiszen nem ilyen körülményekre van programozva.
Javasoljuk a járművezetőknek, hogy a kormányt határozottan fogják meg, engedjék el a gázt és óvakodjanak a kontrollálatlan fékezéstől! Fékezzünk finoman, tegyünk meg akár 30-40 métert is az útpadkán.

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága mindenkinek balesetmentes közlekedést kíván és arra kéri lakosságot, hogy fogadják meg a fenti tanácsokat!”

 

Forrás: inforabakoz.hu

About Sz. Kálmán

Check Also

Az alkohol is hatással lehetett a bágyogszováti balesetre- Három sérült

Az egyenruhások 1644 esetben végeztek alkoholszondás ellenőrzést, amelynek során 13 járművezetőnél jelzett pozitív értéket a …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük